Go! Aviation käynnistää matkustajalentoliikenteen

Go! Aviationin toimintamalli tarjoaa yrityksille uudenlaisen, räätälöitävän ratkaisun lentomatkustamiseen Euroopassa. Lentoyhtiön uniikki ja kustannustehokas matkustuskonsepti on yhdistelmä reittiliikenteen ja tilauslentoliikenteen parhaita puolia. Yhtiö aloittaa lentotoiminnan Suomessa tänä keväänä.

Go! Aviationin kehittämä kuukausimaksuun perustuva Go Fly! -matkustuskonsepti on vastaus paljon matkustavien liikematkustajien lisääntyvään tarpeeseen lentää nopeasti ja kustannustehokkaasti reiteillä, jotka he voivat itse valita. Uudessa toimintamallissa lennettävät reitit räätälöidään ja toteutetaan asiakasyrityksien toiveiden mukaan mahdollisimman läheltä lähtökaupunkia ja mahdollisimman lähelle matkan varsinaista päämäärää.

“Olemme juuri saaneet päätökseen jälkimmäisen kahdesta siemenrahoituskierroksestamme. Tällä kierroksella keräsimme yhtiölle 1 000 000 euroa lupahakemusprosessiin ja liiketoiminnan käynnistämiseen” yhtiön toinen perustajaosakas, toimitusjohtaja Jorma Kario kertoo.

Etua asiakasyrityksille syntyy myös konkreettisesta ajan säästöstä. Lennettäessä joustavasti pienten ja nopeasti toimivien lentokenttien välillä ruuhkaisten suurien kenttien sijaan, liikematkustajalta säästyy helposti useita työpäiviä kuukaudessa. Lisäksi varmistetaan ja parannetaan maakunnissa sijaitsevien kansainvälisesti toimivien yritysten toimintaedellytyksiä.

Ensimmäinen lajissaan

Go! Aviation käynnistää matkustajalentoliikenteen tämän kevään aikana kahdeksanpaikkaisilla Pilatus PC-12 -potkuriturbiinikoneilla. Vastaavaa konetyyppiä ei ole tähän mennessä ollut Euroopassa laajemmassa kaupallisessa matkustajakäytössä, kun taas esimerkiksi USA:ssa, Kanadassa ja Australiassa konetyyppi on erittäin yleinen. Konetyypin käyttö tuo siis mukanaan merkittävän kilpailuedun Euroopan markkinoilla.

Go! Aviationille merkittävä kohderyhmä ovat yrityksien asiantuntijatehtävissä toimivat henkilöt, joilla on matkustustarpeita joko kotimaassa tai Euroopassa sellaisiin kohteisiin, joihin ei nyt lennetä, tai joihin matkustaminen on hankalaa ja aikaavievää. Yhtiön tyypillinen asiakas tekeekin aina saman työmatkan useita kertoja viikossa.

”Kannattava lentobisnes on mahdollista vain hakemalla asiakkaat etukäteen ja lentämällä heille tarkasti muokattuja aikatauluja ja matkoja”, toteaa Kario lopuksi.

Advertisements