MTL:n nimi muuttui

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry:n ylimääräinen liittokokous päätti 17.6. liiton nimen ja sääntöjen muuttamisesta. Uusi nimi on Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.

– MTL:n jäsenliitot tekevät jo nyt markkinointiviestintää luovalla tavalla ja teknologiaa hyödyntäen. Siksi niitä edustavan liiton nimenkin tulee kuvastaa alan liiketoimintaa, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

– Nimenmuutos antaa suunnan myös liiton strategiselle uudistumiselle. Hallitus päättää, kuinka muutos näkyy sen strategiassa jatkossa. Selvää on, että liiton tehtävä on edelleen tehdä Suomesta markkinoinnin osaajamaa, se ei tule muuttumaan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Jussi Liimatainen.

Uudistuva MTL tulee hyödyntämään teknologian ja luovuuden yhdistämistä, lobbaamaan digitalisaation synnyttämien liiketoimintaesteiden poistamiseksi ja edistämään markkinoinnin ymmärrystä teknisillä aloilla.

Liiton toiminnan tarkoitus kirjattiin uusiin sääntöihin siten, että se voi edustaa markkinointiin ja viestintään erikoistuneita asiantuntijayrityksiä ja yhteisöjä – aiemmin se edusti vain markkinointiviestintään erikoistuneita yrityksiä. Uudeksi sidosryhmäksi linjattiin myös poliittiset päättäjät, ja mainostajat korjattiin markkinoijiksi.

– Tarkoituksen muuttaminen antaa vapaammat kädet liitolle laajentumiseen ja vuoropuheluun entistä suuremman joukon kanssa, sanoo Virmala.

Nimi otetaan virallisesti käyttöön, kun sääntömuutos on rekisteröity. Liiton tunnus, logo ja ilme säilyvät nykyisellään.

Mainokset