Verkko-ostoksista halutaan enemmän kanta-asiakasetuja

58 % suomalaisista 15-24-vuotiaista on sitä mieltä, että verkko-ostoksista tulisi saada nykyistä enemmän kanta-asiakasetuja. Toive korostuu etenkin tässä nuorimmassa ikäryhmässä, mutta kokonaisuudessaan alle 44-vuotiaista suomalaisista yli puolet ovat asiasta samaa mieltä.

Tiedot käyvät ilmi Fonectan ja IROResearchin huhti-toukokuussa 2015 toteuttamasta tutkimuksesta, jossa selvitettiin, haluaisivatko suomalaiset enemmän kanta-asiakasetuja verkko-ostoksistaan. Tutkimuksessa haastateltiin tuhatta suomalaista.

”TNS Gallup teetti juuri oman Kanta-asiakkuus-tutkimuksensa, jonka mukaan 67 % suomalaisista pitää kanta-asiakasohjelmia erittäin tai melko tärkeinä. Kun TNS:n tutkimustulosta peilaa juuri saamiimme tuloksiin, voi arvioida kanta-asiakasetuja tarjoavien verkkokauppojen olevan varsin vahvoilla suomalaisten kuluttajien silmissä”, kommentoi Fonectan kanta-asiakasohjelmiin erikoistunut tuotepäällikkö Marika Punkka tutkimuksen tuloksia.

”Kuluttajien ostokäyttäytymisen siirtyessä yhä vahvemmin verkkoon, vaaditaan sielläkin entistä enemmän palveluita ja etuja ostostenteon yhteydessä. Enää ei riitä, että verkkokauppa toimii, sillä valinnanvaraa on runsaasti, ja kuluttajat ”äänestävät luottokorteillaan” hanakastikin jos verkkokaupan palvelu tai edut eivät kohtaa tarpeita. Tämän päivän kanta-asiakasohjelmassa kuluttajien ostokäyttäytymisen muutos on huomioitu siis myös verkon osalta”, jatkaa Punkka.

Tällä hetkellä Suomen kattavimman valikoiman verkkokauppoja (400 kpl), joista kaikista kuluttaja voi saada kanta-asiakasetuja, tarjoaa PINS. Ohjelmassa mukana ovat verkkokaupoista muun muassa Verkkokauppa.com, Boozt, Zalando, Asos, Nelly ja Hotels.com.

Tutkimuksen toteutti Fonectalle IROResearch osana Tuhat Suomalaista –tutkimustahuhti-toukokuussa 2015. Tutkimuksen otos vastaa iän, sukupuolen, asuinpaikkakunnan tyypin sekä läänin mukaan suomalaista väestöä valtakunnallisesti.

Mainokset