Pekingin Pure Finland -tapahtumat vahvistavat Suomen maakuvaa Kiinassa

Pekingin Pure Finland -tapahtumat vahvistavat Suomen maakuvaa Kiinassa ja houkuttelevat kiinalaisia Suomeen

Pekingissä käynnistyi 18.9.2014 sarja Pure Finland -tapahtumia, jotka esittelevät Suomea laaja-alaisesti kiinalaisille kohderyhmille. Ensimmäisessä tilaisuudessa ovat mukana Fiskars (Iittala), Marja Kurki, Reima ja Suunto.

Kiinalaisten kuluttajien kasvava vaatimustaso tuotteiden laadun suhteen ja yhä useampien kiinalaisten kiinnostus elämänlaatunsa parantamiseen luovat otollisen pohjan suomalaisbrändeille. Kiinassa toimii jo yli 300 suomalaista yritystä, mutta vain harvat suomalaiset kuluttajabrändit ovat siellä tunnettuja.

”Kilpailu Kiinan markkinoilla on kovaa. Brändin rakentaminen Kiinan kokoisessa maassa ei ole millekään yksittäiselle organisaatiolle helppoa. Pyrimmekin rakentamaan Suomen maakuvaa yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa niin, että se entistä paremmin tukee yritysten ja muiden suomalaisorganisaatioiden ponnisteluja Kiinassa”, toteaa Suomen Kiinan-suurlähettiläs Jari Gustafsson.

Pure Finlandin tavoitteena on vahvistaa Suomen maakuvaa ja suomalaisten organisaatioiden brändiä Kiinassa, erityisesti Pekingissä. Tapahtumilla esitellään Suomi matkailun, investointien ja opiskelun kohdemaana, Suomen luova teollisuus, musiikki ja design sekä suomalaiset kuluttajabrändit, innovaatiot ja startup-yritykset. Hankkeen suojelijana toimii pääministeri Alexander Stubb ja sen taustalla on lähes 30:en suomalaisorganisaation joukko, jossa on mukana muun muassa ministeriöitä, yrityksiä, yliopistoja ja kulttuuritoimijoita.

”Kiinassa ulkomaisten viranomaisten ja yksityisten toimijoiden välinen yhteistyö on tärkeää. Se vahvistaa kiinalaisten luottamusta yksityisiä ulkomaisia toimijoita, kuten yrityksiä kohtaan.” Gustafsson sanoo.

Pure Finland -hankkeen pääkumppaneita ovat Finnair, KONE, Nokia, Helsingin yliopisto ja Matkailun edistämiskeskus. Hankkeen muita kumppaneita ovat Fiskars (Iittala), Marja Kurki, Metso, Reima, Stora Enso, Tekes, Suunto, TLD Registry ja UPM.

Hankkeen yhteistyötahoja ovat ulkoministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, opetus- ja kulttuuriministeriö, ympäristöministeriö, Aalto-yliopisto, CIMO, Finpro (Cleantech Finland), Digile, Finnish Business Council Beijing, Golden Bridge, Helsinki Arts Initiative, Invest in Finland, Rovio ja Slush. Myös paikallisen suomalaisyhteisön vapaaehtoisjäsenillä on merkittävä rooli tapahtumien järjestelyissä.

Pure Finland on Team Finland -hanke, joka rahoitetaan noin puoleksi julkista ja puoleksi yksityisistä varoista. Lisätietoja löytyy osoitteesta: http://www.purefinland.cn

Mainokset