Syksyn markkinointiviestinnän viikon teemoina ovat tulevaisuus, johtaminen ja brändäys

Markkinointiviestinnän viikon yhteydessä 23.–24.9.2014 Wanhassa Satamassa järjestetään tänä vuonna myös StratMark Idea -tapahtuma. Markkinointiviestinnän viikon teemoina ovat tulevaisuus, johtaminen, brändäys, tuloksellisuus sekä kansainvälisyys. Ensimmäinen päivä 23.9. on suunnattu johdolle ja toinen päivä 24.9. asiantuntijoille. StratMark Idea järjestetään ensimmäisen tapahtumapäivän aamuna.

”Tapahtumien yhteen saattaminen on konkreettinen esimerkki markkinointialan liittojen yhteistyön syventymisestä. Tavoittelemme tällä entistä vaikuttavampaa ja laadukkaampaa tapahtumaa”, toteavat MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala sekä MARKin toimitusjohtaja Lauri Sipilä.

”Entistä monipuolisempi Markkinointiviestinnän viikko on oivallinen paikka verkostoitua. Tapahtuma tarjoaa hyvän areenan myös kumppaneillemme”, sanoo Wanhan Sataman toimitusjohtaja Maarit Vesanto.
Digitaalisuus haastaa mediakenttää ja markkinointiviestintäalaa

Tuttuun tapaan Markkinointiviestinnän viikon ensimmäinen päivä 23.9. on suunnattu johdolle ja toinen päivä 24.9. asiantuntijoille. Markkinointiviestinnän viikon teemoina ovat tulevaisuus, johtaminen, brändäys, tuloksellisuus ja kansainvälisyys. Puhujat ja ohjelma tarkentuvat kevään aikana. StratMark Idea järjestetään ensimmäisen tapahtumapäivän aamuna.

”Digitaalisuus ravistelee niin markkinointiviestintäalaa kuin perinteistä mediakenttääkin. Muutoksen vauhti on hurja. Vain ne toimijat, jotka kykenevät ottamaan nopeasti uutta teknologiaa käyttöön sekä hyödyntämään uudenlaista osaamista selviävät. Markkinointiviestinnän viikon teemoissa käsitellään tätä murrosta ja törmäytetään uutta ja vanhaa mediaa. Puhujina on mm. Suunnon toimitusjohtaja Mikko Moilanen”, sanoo Virmala.

”Kansainvälisyys-teema näkyy myös puhujavalinnoissa. Esimerkiksi markkinointiguru Andreas Hinterhuber puhuu StratMark Ideassa hinnasta strategisen markkinoinnin kulmakivenä. Hinterhuber on yksi tämän hetken merkittävimmistä strategisen markkinoinnin, hinnoittelun ja johtamisen ajattelijoista”, jatkaa Sipilä.
Markkinointiviestinnän viikosta

Markkinointiviestinnän viikko on kävijämäärällä mitattuna alan suurin ammattilaistapahtuma, joka kokoaa markkinoinnin, mainonnan, viestinnän ja HR:n ammattilaiset ja johdon saman katon alle. Tapahtuman toteuttavat Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry ja Wanha Satama. Markkinointiviestinnän viikkoa (MVV) on järjestetty tällä nimellä vuodesta 2007 lähtien. Tapahtuman ohjelma ja puhujat päivittyvät kevään aikana sivustolle http://www.markkinointiviestinnanviikko.fi. Markkinointiviestinnän viikko on maksuton tapahtuma.
StratMark Ideasta

MARK Suomen Markkinointiliitto on järjestänyt Ideapäiviä jo vuodesta 1948. Tilaisuus on ollut ajankohtaisten aiheiden ympärille rakennettu markkinointiammattilaisten verkottumispaikka. StratMark on liike, joka tähtää markkinoinnin ymmärtämisen ja arvonnoston kautta Suomen liike-elämän pitkäaikaisen kansainvälisen kilpailukyvyn pysyvään korottamiseen. Hankkeen taustalla on ollut Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ja Svenska handelshögskolanin tutkimushanke. Hanke on päättynyt, mutta sen perintöä jatketaan. StratMark-seminaari ja Ideapäivä vietiin yhteen StratMark Idea -tapahtumaksi vuonna 2012.

Advertisements